Przejdź do wersji zoptymalizowanej dla osób niewidzących i słabowidzących
Przejdź do wyszukiwarki
Przejdź do menu górnego
Przejdź do treści głównej
Przejdź do menu prawego
Przejdź do mapy serwisu
Przejdź do stopki
Fotografia w górnej animacji: 1 Fotografia w górnej animacji: 2 Fotografia w górnej animacji: 3 Fotografia w górnej animacji: 4 Fotografia w górnej animacji: 5 Fotografia w górnej animacji: 6 Fotografia w górnej animacji: 7

Targi Tour Salon w Poznaniu 2009

 

- z_corela_pomniejszone.jpg

 

Projekt „Moc Świętego Krzyża - Kampania Promocyjna Produktów Turystycznych Wokół Świętego Krzyża" współfinansowany  przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Działania 2.3 Promocja Gospodarcza i Turystyczna Regionu, Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2007 - 2013.

 

W dniach 21-24 października br. odbyła się dwudziesta już edycja targów Tour salon w Poznaniu...

724 wystawców z 39 krajów wzięło udział w jubileuszowej, 20 - tej edycji największych w Polsce targów turystycznych TOUR SALON, które odbyły się w dniach 21-24 października br. w Poznaniu. Przez cztery dni tereny Międzynarodowych Targów Poznańskich odwiedziło 25.000 zwiedzających, wśród których ok. 12.000 profesjonalistów podczas dwóch pierwszych dni branżowych.

Stowarzyszenie "Lokalna Grupa Działania - Wokół Łysej Góry" uczestniczyło w imprezie targowej, gdyż jest ona częścią projektu pn. "Moc Świętego Krzyża - Kampania Promocyjna Produktów Turystycznych Wokół Świetgo Krzyża", który jest współfinansowany ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego (Działanie 2.3 Promocja gospodarcza i turystyka regionu).

Targi po raz kolejny zakończyły się dużym sukcesem. Tradycyjnie wzięły w nich udział wszystkie polskie regiony, biura podróży i touroperatorzy, gestorzy bazy noclegowej, przewoźnicy oraz firmy świadczące usługi dla turystyki. Podczas targów można było zapoznać się z ofertami turystycznymi na najbliższe sezony, ciekawymi atrakcjami i produktami turystycznymi. Wystawcy kusili zwiedzających degustacjami, upominkami, występami i pokazami na stoiskach oraz na scenie. W szczególny sposób zaprezentował się w tym roku Kraj Partnerski targów - Słowacja, a także Polski Region Partnerski - Województwo Pomorskie.
Swoją obecnością targi zaszczyciła m.in. pani Katarzyna Sobierajska, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki oraz dr Henryk Jacek Jezierski, Główny Geolog Kraju, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Środowiska, który podczas uroczystego otwarcia targów podpisał pierwszy w Polsce certyfikat Geoparku. Otrzymała go polska część Łuku Mużakowa. Tego samego dnia odbyła się konferencja dotycząca współpracy Ministerstwa Środowiska i Ministerstwa Sportu i Turystyki w zakresie geoturystyki.
Dla wystawców TOUR SALON był ponownie miejscem promocji,  prezentacji ofert oraz nawiązywania nowych kontaktów w branży. Za pośrednictwem wdrożonego w ubiegłym roku przez MTP i cieszącego się rosnącym zainteresowaniem programu Business Planner, dostępnego na stronie
www.tour-salon.pl, umówionych zostało ponad 400 spotkań biznesowych.

Wieczór pełen wrażeń

Podczas uroczystego Wieczoru Branżowego z okazji 20 - lecia targów uhonorowani zostali wieloletni partnerzy TOUR SALONU.  Dyplomy oraz statuetki wręczone zostały w 3 grupach: organizacjom, pierwszym wystawcom targowym oraz osobom, które przyczyniły się do powstania targów. Po raz pierwszy Międzynarodowe Targi Poznańskie, wspólnie z Polską Izbą Turystyki, która również w tym roku obchodziła 20 - lecie istnienia, przyznały nowe prestiżowe nagrody - za współpracę z branżą turystyczną oraz za promocję Polski poza granicami kraju. Pierwszą otrzymała Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna, drugą Anna Surma, Dwór w Surahammars w Szwecji. Tego samego wieczora uhonorowane zostały także Międzynarodowe Targi Poznańskiej, organizator targów TOUR SALON, otrzymując tablice gratulacyjne od Ministra Sportu i Turystyki oraz Polskiej Organizacji Turystycznej, a także Globus Polskiej Izby Turystyki za zaangażowanie w rozwój promocji turystyki, tworzenie warunków do szerokiej prezentacji krajów regionów, ofert i atrakcji turystycznych i nawiązywania nowych kontaktów handlowych wśród przedstawicieli branży.

Święto turystyki

Bardzo ważnym wydarzeniem tegorocznej edycji targów TOUR SALON były, odbywające się w dniu 22 października, ogólnopolskie obchody Światowego Dnia Turystyki. W ich ramach Polska Organizacja Turystyczna zorganizowała konferencję poświęconą inwestycjom w turystyce oraz uroczystą Galę, podczas której wręczone zostały odznaczenia Ministerstwa Sportu i Turystyki „Za zasługi dla turystyki" oraz Certyfikaty POT „Za najlepsze produkty turystyczne". W tym roku przyznanych zostało 14 certyfikatów oraz 4 wyróżnienia. Po raz drugi w historii wręczony został także Złoty Certyfikat. Otrzymał go kanał Augustowski „Szlak Papieski", zgłoszony przez Podlaską Regionalną Organizację Turystyczną.

Bogaty program wydarzeń

Ponieważ TOUR SALON to targi biznesowe, nie mogło zabraknąć na nich wydarzeń przygotowanych specjalnie dla branży turystycznej - konferencji, wykładów i warsztatów (m.in. warsztaty zorganizowane wspólnie z OtoWakacje.pl, dotyczące sposobów sprzedaży w turystyce oraz wykonywania i obróbki zdjęć na potrzeby oferty turystycznej). Nowością tegorocznej edycji był workshop turystyki przyjazdowej DISCOVER POLAND w nowatorskiej formule, dedykowany przede wszystkim turystyce kwalifikowanej. W ramach tego wydarzenia polscy przedsiębiorcy mieli okazję zaprezentowana swojej oferty touroperatorom z całego świata i pokazać zagranicy nieznane oblicze polskiej turystyki. Przez dwa dni (21 i 22.10) odbyło się ponad 200 specjalnie zaaranżowanych spotkań biznesowych z  przedstawicielami 10 krajów.

Jednym z najważniejszych punktów programu targowego była także konferencja „E-fektywny Marketing w turystyce i hotelarstwie". Spotkanie  poprowadzili niezależni eksperci, którzy zaprezentowali najnowsze badania i trendy w e-marketingu adresowane do przedstawicieli branży turystycznej i hotelarskiej. Konferencja E-fektywny Marketing pokazała, jak istotne w strategii marketingowej hotelu i firmy turystycznej są wyszukiwarki internetowe. Kontynuacją konferencji były warsztaty z reklamy internetowej w ramach programu AdWords Seminar Leader. Konferencji towarzyszył ponadto przegląd stron internetowych Dobra Strona Turystyki, podczas którego praktycy z marketingu internetowego wyróżnili również najbardziej interesujące witryny WWW. Laureaci Plebiscytu otrzymali statuetki i certyfikaty. Nagrodę w kategorii Biuro podróży otrzymała firma Neckermann za serwis www.thomascook.pl. Nagroda w kategorii portal miejski przypadła stronie www.gdansk4u.pl. Najciekawszą stroną hotelową okazała się witryna www.palacbonerowski.pl. Certyfikat Dobrej Strony Turystyki w kategorii portal turystyczny eksperci przyznali serwisowi www.trivago.pl. Wyróżnienie specjalne za niekonwencjonalny pomysł otrzymała witryna www.slupia.info.pl. Organizatorzy przyznali także Nagrodę Specjalną Prezesa MTP, którą otrzymał portal www.gosilesia.pl. (szczegółowe podsumowanie konferencji)

Najlepsze stoiska targowe...

...zawsze zasługują na nagrodzenie. W konkursie Acanthus Aureus, w którym wyróżniane są co roku firmy, których stoiska najbardziej sprzyjają realizacji strategii marketingowej firmy, nagrody otrzymało 7 wystawców: OTOMOTO Sp. z o.o. (serwis OtoWakacje.pl), Łódź i Region Łódzki (Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego), Region Lubelski (Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego), Małopolska Organizacja Turystyczna, Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna, Slovak Tourist Board oraz Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego. Uroczystość wręczenia statuetek oraz dyplomów odbyła się 22 października br. 23 października nagrody odebrali natomiast laureaci XVIII Ogólnopolskiego Przeglądu Książki Krajoznawczej i Turystycznej.

 

Atrakcje dla publiczności

Na tegorocznych targach TOUR SALON nie mogło zabraknąć atrakcji oraz wydarzeń specjalnych. Na pierwszych 40 zwiedzających, którzy co godzinę wchodzili na targi w sobotę 24 października, czekały upominki w postaci bezpłatnych przewodników, map oraz atlasów. Tour Tramwajów (bezpłatne przejażdżki po Poznaniu zabytkowymi wagonami), Podróżniczy Kalejdoskop (spotkania z podróżnikami), Otwarte Mistrzostwa Polski w Speedmintonie, zmiana koloru autokaru z białego na złoty - to tylko niektóre z wydarzeń targowych, cieszących się dużym zainteresowaniem publiczności. Oprócz tego przez cztery dni targów oglądać można było wystawę z okazji 20 - lecia targów TOUR SALON oraz ciekawe wystawy fotograficzne, m.in. wystawę laureatów konkursu Polska Travel Foto, organizowanego przez POT, wystawę „Podróże po Polsce" autorstwa Mikołaja Długosza, zorganizowaną przez magazyn „Podróże" oraz wystawy magazynu „Nurkowanie": „Bornholm - Perła Bałtyku" i „Ekspedycja Schleswig - Holstein". O wszytskich ciekawostkach, nowinkach i najważniejszych wydarzeniach dowiedzieć się można było na bieżąco ze specjalnych wydań „Wiadomości Turystycznych Codziennie na TOUR SALON 2009".

Tegoroczne targi odbyły się pod Honorowym Patronatem Ministerstwa Sportu i Turystyki, Polskiej Organizacji Turystycznej oraz Polskiej Izby Turystyki.

Kolejna edycja TOUR SALON odbędzie się w Poznaniu dniach 20 - 23 października 2010r.

                                                                                                                              Katarzyna  Skrzyniarz

 

Joanna Zarzecka

Targi Tour Salon w Poznaniu 2009 - galeria

 
Targi Tour Salon w Poznaniu 2009
 
Targi Tour Salon w Poznaniu 2009
 
Targi Tour Salon w Poznaniu 2009
 
Targi Tour Salon w Poznaniu 2009
 
Targi Tour Salon w Poznaniu 2009
 
Targi Tour Salon w Poznaniu 2009
 
  • Bieliny
  • Bodzentyn
  • Górno
  • Łączna
  • Masłów
  • suchedzinów
  • Wąchock
Stowarzyszenie 'Lokalna Grupa Działania - Wokół Łysej Góry', ul. Partyzantów 3, 26-004 Bieliny, woj. świętokrzyskie
tel.: 41 26 08 153, fax: 41 26 08 167, email: sekretariat@wokollysejgory.pl, http://www.wokollysejgory.pl
NIP: 657-269-35-04, Regon: 260081103
Rachunek bankowy: mBank SA O/Kielce 15 1140 2020 0000 5130 5300 1001
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności.
Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.
x